Kun olin nuorempi, painoin
           muutaman kilon vähemmän.
           Minun ei koskaan tarvinnut
           vetää vatsaani sisään kun
           pidin päälläni tiukkaa
           mekkoa.

           Mutta nyt kun olen vanhempi
           kehoni on vapautunut.
           Vyötäröni kohdalla on
           elastista mukavuutta.

           Italialaisten kenkien koko on
           oltava ainakin kaksi kokoa
           isommat, jotta jalat ylipäätänsäkään
           mahtuvat sisään ja
           sukkahousujen haaraosa jää
           usein polvien korkeudelle.

           Mutta, olen myös oppinut, että
           ei ole mitään väliä mitä
           tapahtuu, miten
           mustalta kaikki tänään
           vaikuttaakin; elämä jatkaa
           kulkuaan ja huominen on jo
           parempi päivä.

           Olen oppinut, että tapa, jolla
           henkilö käsittelee seuraavat
           kolme asiaa kertoo hänestä paljon;
           sateinen päivä, eksyneet
           matkatavarat ja sotkuun
           joutuneet joulukoristeet.

           Olen oppinut, että oli
           suhteesi vanhempiisi mikä
           tahansa, tulet kaipaamaan
           heitä kun heitä ei enää ole.

           Olen oppinut, että se, että
           hankkii rahaa ja tavaroita, ei
           ole sama asia kun
           hankkia itselleen elämä.

           Olen oppinut, että elämä
           joskus antaa minulle
           toisenkin mahdollisuuden.

           Olen oppinut ettei elämän läpi
           voi kävellä räpylä kummassakin
           kädessä, joskus on tilanteita
           jolloin pallo on heitettävä
           takaisin.

           Olen oppinut, että vaikka
           itselläni olisi surua ja
           tuskaa, minun ei
           tarvitse aiheuttaa sitä muille.

           Olen oppinut, että joka päivä
           pitäisi ojentaa kätensä
           jollekin toiselle henkilölle.

           Olen oppinut, että kaikki
           tarvitsevat lämpimän ajatuksen
           ja ystävällisen taputuksen olkapäälle.

           Olen oppinut, että minulla on
           vielä paljon opittavaa.

           Olen oppinut, että ihmiset
           tulevat unohtamaan mitä et
           sanonut tai tehnyt, mutta he eivät tule
           ikinä unohtamaan mitä sait
           heidät tuntemaan.